Sløjfer

lørdag den 25. marts 2017

Prýði fra Islandsk Strik


Prýði blev færdig for et par uger siden, og jeg har nu taget mig sammen til at få den klippet op. Selvom jeg efterhånden har prøvet det nogle gange, kræver det stadig en dyb indånding at klippe i det strik, jeg har brugt adskillige timer på at frembringe. Det gik dog fint - som sædvanligt.
Nu skal jeg have fundet et bånd til at sætte på klippekanten og så de helt rigtige knapper.
Samlet ca 850 gr Létt-Lopi på pind 4½. Det meste af det købt til formålet, den hvide fandt jeg dog på lageret

15 kommentarer:

  1. En laekker islandsk sag. De kan bare det der. Klippe op? Ryster du ogsaa hver gang??

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er vild med de islandske trøjer. Jeg ryster, kigger længe på strikketøjet med saksen i hånden - tager en dyb indånding og skynder mig at klippe, inden jeg fortryder :-)

      Slet
  2. Velkendt... Dyb indånding og så klipper jeg..!
    Flot trøjer. Et smukt bånd og flotte knapper understreger helheden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha'. Jagten går ind, synes det er svært at finde flotte knapper

      Slet
  3. Det bliver bare aldrig intuitivt at klippe i strik - men det lykkes jo heldigvis hver gang ☺ Hvor er det blevet en lækker, lang jakke - tror jeg købte garn til den på et tidspunkt. Og hele to lækre islændere siden jeg var her sidst - de er skønne begge to ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det burde jo ellers blive en vane efterhånden med det klipperi - men jeg er da glad for, jeg overkommer frygten, for jeg er vild med trøjerne

      Slet
  4. Super flot og lækker trøje . Syr du på maskine inden du klipper? Eller hækler du? Det er den mest nervepirrende del af processen, men resultatet bliver godt. Spændende at se hvad du finder af bånd og knapper

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha', jeg er selv rigtig godt tilfreds med den.
      Jeg hækler over hele kanten og syr bagsting i hånden, der hvor der er mønster. Livrem og seler, men det er det, der gør, at jeg tør sætte saksen i

      Slet
  5. Fantastiske trøjer du har fået af pindene i denne måned. Smukke farver og mønstre. Klip i strik er ganske grænseoverskridende, men det er tydeligt at du ved hvordan forarbejdet og efterarbejdet skal gøres. Meget flot😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha'. Jeg er vild med det islandske garn, og der er så mange mønstre, jeg gerne vil strikke.
      Jeg er lidt 'hys' omkring klipningen, stoler ikke helt på, det kan holde, så der er dobbelthæklet/syet

      Slet
  6. Den er vel nok flot. Og det er ikke så tit man ser de farver i de islandske trøjer. Jeg synes ofte at det er grå sort man ser, men her er der da en dejlig farve.

    SvarSlet
  7. Jeg liker... så deilig Islandjakken du har strikkt.
    Vakre farger. Kose varme :-))) Ha riktig god vår
    fortsatt. Hilsen og klem fra Viola

    SvarSlet