Sløjfer

søndag den 29. august 2010

Navia og Snældan

Jojo, det er skam garn, jeg taler om - og masser af det. For første gang havde jeg bil med til Færøerne, så jeg var jo næsten tvunget til at købe garn med hjem :)
Vi kørte til Toftir, hvor Navia holder til, og pyha, her var bestemt fristelser i lange baner. Garn fra gulv til loft i stueetagen og færdigstrik på 1.salen.

Jeg havde taget mine egne Naviahæfter med, så jeg for en gangs skyld kunne handle til bestemte projekter - om det så ender sådan, er jo en hel anden sag.

Det orange og det offwhite uld købte jeg faktisk i Lemvig dagen før vi tog afsted. Fandt tilfældigvis en skøn lille butik med masser af uld og valket strik. Det orange er jeg ved at omsætte til en vest med en stor krave, købt som kit. Det offwhite har jeg endnu ikke udtænkt projekter til.
På Færøerne blev det til masser af Navia-garn, ca 4,1 kg to-og tretrådet. Desuden 200 gr entrådet lilla fra Snældan, som skal omsættes til et færøsk sjal (to hvis der er garn nok).
Bogen er spækket med færøske mønstre, som jeg vil lege med i løbet af den næste tid

4 kommentarer:

  1. Nøøøøj, dét glaeder jeg mig til, for det ser velnok spaendende ud. Faeroeerne virker som et meget "farligt" garnsted.

    SvarSlet
  2. Jeg kan garantere dig for, det er et farligt garnsted, jeg kunne sagtens have købt dobbelt så meget med hjem, men da lageret i forvejen er temmelig stort, begrænsede jeg mig, så er der håb om, jeg får lavet noget af det meste af garnet.

    SvarSlet
  3. Åhh, hvor ser det dejligt ud, sikke lækre garner. Jeg synes du klarede fristelserne helt fantastisk :-) Du kunne jo ha´ fyldt bilen op, men gjorde det ikke, helt fantastisk :-)

    SvarSlet
  4. Min mand har lige været på Fæerøerne og har hjemtaget store mængder 2-trådet Snældan garn. Jeg har forgæves søgt på opskrifter på nettet, men kan intet finde. Da jeg er ny "strikkedame" er opskrifter nødvendige. Er der opskrifter jeg kan bruge hvor andet garn "af samme tykkelse" anvendelse. VH Susanne

    SvarSlet